SPONSOR

Berhenti Merokok, Lelaki ini Simpan Uang Jatah Rokoknya di Tong, Lihat Hasilnya sungguh mengejutkan...!!!!


Untuk yang telah lama ketergantungan dengan rokok, memanglah tidak mudah untuk dapat benar-benar berhenti merokok, dibutuhkan niat yang kuat dan kemauan ingin beralih yg tidak bebrapa 1/2. Namun mujur untuk lelaki ini, dia dianugerahi seorang istri yang demikian cerewet menasehatinya untuk berhenti merokok.

Tak tahan dengan ocehan istrinya, sang suami akhirnya menyerah juga. Di th. 2010 bertepatan dengan hari raya Imlek ia membawa tong besar berwarna biru. Dia katakan pada si istri kalau mulai sekarang ini dia bakal isi tong kosong itu dengan duit yang seharusnya ia belikan rokok.

Akhirnya, satu tahun lebih lalu tong itu penuh terisi dengan duit beberapa RM 6115 (Ringgit Malaysia), atau setara dengan 20jt rupiah. Ini penampakannya :


Shiedah Mawahid : Nak share cerita ni.. suami tekad berhenti merokok 2010,,, 17 thn umur perkahwinan kami.. dh hampir putus asa meleterinya..
raya cina saat tu... dia bawak blk tong biru ni.. tuturnya mulai saat tu dia akan isi tong ni dgn uang yg sepatutnya dia beli rokok.. nilah akhirnya... 2015,, penuh tong.. dgn jumlah.. rm6115,,, jd kpd perokk tegar.. anda bisa berenti merokok dgn kemahuan sendiri.. kehendak sendiri..

Untuk para perokok berat mungkin dapat jadikan ini sebagai contoh yang baik, berhenti merokok sekalian dapat menabung!
IKLAN

Laporkan Masalah Ngawi Cyber

Ikuti Update Terbaru

Posting Komentar

sponsor
Diberdayakan oleh Blogger.